neděle 11. září 2011

Deset let...

Tak tomu je deset let, co jsem po noční směně v prádelně vstal a vypotácel se z pokoje do společenské místnosti zaměstnanecké ubikace hotelového personálu Sun Valley Resort. Jako obvykle tam sedělo několik lidí a koukalo na televizi. Při letmém pohledu na obrazovku jsem viděl obrovské mraky dýmu stoupající z mrakodrapu a napůl sarkasticky, napůl vážně jsem se zeptal:
"Co to je, nějakej novej americkej akčňák?"
"Ne, letadlo nabouralo do World Trade Center," zněla odpověď, která mne ihned neprobudila. Přeci jen jsem měl ještě po ránu poněkud dlouhé vedení, a chvilku trvalo, než mi došlo, co jsem vlastně slyšel a co vidím. Když se tak ale stalo, usadil jsem se spolu s ostatními a hltal jakoukoliv zprávu z obrazovky.

Krátce na to došlo k útoku i na druhé dvojče a k jejich zřícení, načež v USA vypukla celostátní hysterie a strach z dalšího útoku, která se rozšířila i na zbytek světa. Strach nebyl jen z útoku bombového či z dalšího únosu, ale i z možného útoku biologického či chemického.

Měl jsem tenkráte ještě relativně štěstí. Společnost, u níž jsem měl koupenou zpáteční letenku - SABENA - se v důsledku následujících událostí sesypala až poté, co jsem již byl bezpečně doma. Jiní to štěstí neměli. Z těch lidí, co jsem s nimi tenkrát bez dechu sledoval televizi, někteří měli letenky u její mateřské společnosti Swissair, který se položil dříve, a tak se domů dostávali složitě s pomocí české ambasády. Ironie osudu je, že půl roku předtím jsem proklínal smůlu, že se mi nepodařilo sehnat letenky přímo u Swissairu ale až u Sabeny.

O útocích na dvojčata existuje plno konspiračních teorií. Byla to CIA, byla to FBI, byli to Ilumináti, byli to Sionisti, byli to Fšichnidohromady a víla zubnička k tomu. Těmi se zabývat nehodlám - většina z nich totiž porušuje páté přikázání mého desatera interptretace a lidé, kteří je zastávají, velmi často aktivně ignorují přikázání osmé tamtéž. Převážně z těchto důvodů mne žádná konspirační teorie nezaujala déle než na pár týdnů, kdy jsem si zjistil, kde konkrétně se páře ve švech, a pak jsem se o ni přestal zajímat.

Ale jedna konspirace tam přeci jen byla, i když se jí tak oficiálně neříká.

Je jen málo věcí schopných překonat pud sebezáchovy u duševně zdravého člověka. Avšak je mi známa jen jedna schopná toho takovým způsobem, že dotyčný nejen zcela ztratí úctu k životu svému i jiných,  nýbrž je pro vizi posmrtné odměny schopen dlouhé roky plánovat čin, který má skončit jeho smrtí v plamenech hořící budovy. Čin, pro jehož vykonání musí svou vlastní smrt naplánovat s přesností takřka na minuty a na žádném kroku k ní se od plánu neodchýlit. Tato jediná věc je náboženská víra.

Pro mě je útok na WTC symbolem toho, jak moc škodlivé může být náboženství ve svých extrémních projevech. Není podstatné, že v tomto tomto konkrétním případě byl tím náboženstvím islám. Islám může být, a zřejmě je, ze současné velké trojice abrahámovských mýtů tím nejzlejším bratříčkem, ale je nutno nezapomínat, že se od svých sourozenců křesťanství a judaismu liší pouze v současném množství zvěrstev spáchaných ve jménu víry a motivovaných jen vírou. Ale není v tomto ohledu v žádném případě výjimkou - křižácké války, a náboženskými pověrami inspirované pogromy proti Židům byly v Evropě běžné po staletí. A i Judaismus má své násilnické sekty a proudy a historii teroristických útoků a náboženských válek - koneckonců podstatná část Starého Zákona je popis židovské náboženské války (i když zřejmě z větší části mýtický, nicméně řada Židů jim věří jako pravdivým zápisům historie - a to taky něco vypovídá).

Nebýt slepé a bezmezné víry v posmrtný život, nebýt svatého textu nepřipouštějícího možnost omylu a nebýt po generace pěstované a předávané zášti a nenávisti k lidem jiného vyznání, k těmto útokům by nikdy nedošlo.

A to je ta pravá konspirace na pozadí jedenáctého září. Konspirace pověrčivých fanatiků, která už tisíce let produkuje lidi schopné takovýchto činů. Konspirace mající za úkol spoutat lidského ducha a ovládnout jej za účelem propagace hloupých středověkých pověr. Konspirace jménem náboženství.

Žádné komentáře:

Okomentovat